Advertisement

Responsive Advertisement

PATNERSHIP MAYBANK CURRENT ACCOUNT


Hello and hi everyone. Entry kalini aku nak share pasal  Patnership Current / Business account Maybank
Kenapa aku pilih Maybank? Entah, bagi aku dan patner rasa lebih ok. Lagi pun client ramai yang more to Maybank
Entahla, citarasa masing masing.

Benda penting kalau engkau semua nak bukak akaun ni, korang kena ada SSM!

Benda wajib ialah korang kena daftarkan perniagaan dulu sama ada persendirian, perkongsian or Sdn. Bhd. Dapatkan sijil pendaftaran SSM dan juga salinan detail yang disertakan. WAJIB daftarkan perniagaan terlebih dahulu sama ada persendirian, perkongsian atau Sdn. Bhd. Dapatkan sijil pendaftaran SSM dan juga salinan detail. Total semua dalam 3 helai yang diperlukan. Ingat k? 

Second, korang WAJIB ada cop company. Tak kisah lah cop bulat ke cop full detail. Janji ada nama company yang korang daftarkam tu siap sekali register no. Xde dua ni tak valid tau cop korang.

Then pergi je kat mana mana Maybank yang berdekatan. Seeloknya jangan kau register ssm kau alamat di Kelantan tapi nak buka akaun di Selangor. Susah. Confirm diorang tak leh terima. Sebab? 
Sebab kalau apa apa jadi kat akaun tu, diorang akan suruh refer branch yang korang bukak tu. So takmau renyah renyah kan. Satu lagi diorang mmg tak akan terima kalau alamat bisnes kau di Bangi tapi kau bukak akaun di Kelantan. Ini pengalaman aku la. Pegi Maybank mintak borang untuk Current Account. Eloknya amek la Islamik. Hehehe. Isi segala detail di borang tersebut dan makesure ya attach sekali ssm korang 3keping tu. Salinan i/c and kalau patnership berapa orang please semua wajib ada salinan i/c.


Ok. SYARAT PALING PENTING IALAH WAJIB ADA INTRODUCER. 
Introducer wajib ada current akaun dan aktif paling minima 1tahun. Ada satu borang yang memerlukan introducer sign and cop company beliau. Takde introducer korang takboleh bukak akaun tu ok. Kat atas contoh form yang wajib diisi oleh introducer korang.

Korang tunggu giliran no korang dipanggil. Jumpa pegawai bank tersebut then dia akan check borang korang semua tu. After dah setel. Dia akan maklumkan yang pihak bank akan call korang dalam masa seminggu. 
Nanti korang datang lepastu, makesure bawak siap siap duit RM2000 untuk deposit ke dalam akaun korang tu ok? Cop company pun wajib bawak dan kesemua rakan kongsi perniagaan yg terlibat pun wajib hadir sekali.

Dah selesai semua. Nanti kat sana dorang akan guide untuk aktifkan Maybank2u current akaun & cara buat bulk payment. 


P/s : Macam aku. Aku buat akaun patnership berdua dengan husband. So ada maker and checker. Bagi aku renyah 😭😭. Sebab pa? Nak transfer duit kena diapprove oleh checker ( husband aku ) alahai. 

Sape nak mintak jadi introducer insyAllah boleh. 




Post a Comment

0 Comments